معرفی دانشگاه مدیپول استانبول

برای افرادی که علاقمند به آشنایی با دانشگاه مدیپول استانبول هستند قصد داریم در این متن مطالب مفیدی در مورد این دانشگاه بنویسیم و امیدواریم که این مطالب مورد توجه شما مخاطبان عزیز سایت صفر تا صد اپلای قرار بگیره.

تحصیل در دانشگاه مدیپل ترکیه تجربه تبادل و تعاملات بین فرهنگی را برای دانشجویان فراهم می‌کند، چرا که این دانشگاه علاوه بر رشته‌های به زبان ترکی، برنامه‌های آموزشی به زبان انگلیسی را نیز ارائه می‌دهد که همین موضوع باعث شده است که از سایر نقاط جهان برای تحصیل به دانشگاه بیایند. با ما در صفر تا صد اپلای همراه باشید تا همه چیز در مورد دانشگاه مدیپول استانبول را به شما بگوییم.

دانشگاه مدیپول استانبول یکی از بهترین و پیشرفته ترین دانشگاه های ترکیه محسوب میشود. این دانشگاه در سال 2009 توسط بنیاد آموزش و بهداشت ترکیه در شهر استانبول تاسیس شده است و یک دانشگاه خصوصی است.

این دانشگاه در حال حاضر دارای 1.376 عضو هیئت علمی و 42.513 دانشجو در سال تحصیلی 2024-2023 به آموزش ادامه میدهد. دانشگاه مدیپل دارای 12 دانشکده در مقطع کارشناسی با 71 رشته مختلف، 5 دانشکده تحصیلات تکمیلی در مقطع ارشد و دکتری با 79 رشته ارشد و45 رشته دکتری و 4 دانشگده علمی کاربردی در مقطع کاردانی با 79 رشته و 21 مرکز علمی و تحقیقاتی، 141 آزمایشگاه و 4 کتابخانه می باشد. در حال حاضر حدود بیش از 1000 دانشجوی خارجی از 142 کشور مختلف جهان در دانشگاه مدیپول مشغول به تحصیل هستند.

تقریباً 7 هزار دانشجوی بین المللی از 180 کشور مختلف در دانشگاه مدیپل که یک موسسه آموزشی جهانی است تحصیل می کنند. دانشجویانی که در این دانشگاه تحصیل می کنند بیشتر از ایران، ترکمنستان، سوریه، مصر، اردن، عراق، فلسطین، آذربایجان و آلمان هستند. توزیع دانشجویان بین المللی در برنامه های کارشناسی به طور کلی شامل رشته های بهداشت و درمان و دانشکده های مهندسی می شود. برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی در برنامه‌های کارشناسی، آنها باید نتایج آزمون بین‌المللی (SAT، ACT، ABITUR…) یا نمرات بالایی از دیپلم بین‌المللی دبیرستان داشته باشند.

پردیس های دانشگاه مدیپل استانبول

دانشگاه مدیپول استانبول شامل سه پردیس دانشگاهی است.

یکی از پردیس های این دانشگاه در در سوریچی در منطقه هالیچ (Haliç) یا همان حاشیه خلیج شاخ طلایی است واقع شده است. این پردیس با داشتن مرکزی ترین موقعیت شه، با غنای تاریخی و فرهنگی محیط اطراف خود متمایز است. پردیس هالیچ; با ساختمان مدرن، لابی و محوطه بزرگ خود، میزبان یک زندگی دانشگاهی پر جنب و جوش است.

پردیس دیگر این دانشگاه پردیس شمالی Kavacık کاواجیک است. دانشگاه Medipol دارای دو پردیس مجزا در منطقه کاواجیک دربیکوزBeykoz Kavacık، است. این پردیس ها جنوبی و شمالی است. پردیس‌های Kavacık درست در کنار پای پل فاتح سلطان مهمت در سمت آسیایی استانبول واقع شده‌اند و با وسایل نقلیه عمومی و وسایل نقلیه شخصی به راحتی قابل دسترسی هستند.

بیمارستان دانشگاه مدیپول، مگا مدیپول (پردیس باغجیلار)

بیمارستان دانشگاه مدیپول در منطقه باغجیلار، جایی که دانشجویان دوره‌های عملی و آموزش کارآموزی را می‌گذرانند، با موقعیت مرکزی خود و یک مجتمع آموزشی غول‌پیکر برجسته است.

زبان آموزش در دانشگاه مدیپل استانبول

در این دانشگاه رشته های مختلف و متنوعی وجود دارد که برخی به زبان ترکی و برخی به زبان انگلیسی تدریس میشوند. برخی از رشته کاملا به زبان ترکی، برخی کاملا به زبان انگلیسی و در برخی رشته درصدی از دروس به زبان ترکی و درصدی از دورس به زبان انگلیسی تدریس میشوند.

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه مدیپل استانبول را دارند بسته به رشته تحصیلی خود باید مدرک یکی از زبان های ترکی و یا انگلیسی دارا بوده و یا در امتحان زبان ترکی و یا زبان انگلیسی دانشگاه مدیپل شرکت کنند و نمره حد نصاب قبولی را کسب کنند. در غیر این صورت نیاز است در دوره آمادگی زبان دانشگاه ها به مدت شش ماه و یا یک سال تحصیلی شرکت کنند.

رتبه جهانی دانشگاه مدیپل

دانشگاه مدیپل در رتبه بندی URAP (رتبه بندی دانشگاه بر اساس عملکرد تحصیلی) در سال تحصیلی 2022-2023، به رتبه 45 در بین 183 دانشگاه و رتبه هفتم در بین دانشگاه های خصوصی ارتقا یافت.

دانشگاه مدیپل در بین 3000 دانشگاه منتخب از بیش از 30 هزار دانشگاه در سال 2022-2023 رتبه 1843 را کسب کرد و همچنان در رتبه بندی دانشگاه های جهان به صعود ادامه میدهد.

در ارزیابی رشته URAP، دانشگاه مدیپل در مجموع 18 رشته در چهار سیستم مختلف رتبه بندی شد. در میان آنها، در 500 جایگاه برتر در مهندسی؛ در رده 500-1000 برتر در پزشکی، دندانپزشکی و برخی رشته های دیگر قرار دارد.

THE (Times Higher Education)

دانشگاه مدیپول در رده 1201-1500 در سیستم رتبه بندی دانشگاه جهانی (2023) رتبه بندی شده است.

این دانشگاه که در رده 801-1000 در رتبه بندی “Impact Ranking” قرار دارد، در رتبه بندی دانشگاه های جوان (2022) رتبه 401+، در رتبه بندی دانشگاه های آسیایی (2022) 501+ و در اقتصادهای نوظهور در رتبه بندی دانشگاه ها (2022) رتبه 501+ را دارد.

در رتبه بندی این رشته، رتبه 801+ در بالینی، پیش بالینی و سلامت (2023) و 401-500 در تجارت و اقتصاد (2023) را به خود اختصاص داد.

Q.S.

دانشگاه مدیپل در رده بندی 351-400 در رتبه بندی QS Emerging Europe Asia Central (EECA) (2022) قرار دارد.

SCIMAGO

دانشگاه مدیپول استانبول در رتبه بندی Scimago 2023 در رتبه 20 ترکیه و 2067 در جهان قرار گرفت.

دانشگاه مدیپل که در رتبه بندی رشته Scimago در بین 15 رشته قرار دارد، در رشته مهندسی رتبه 5، علوم کامپیوتر رتبه 1 و مدیریت بازرگانی رتبه 8 را در کشورترکیه دارد.

RUR (رتبه بندی دانشگاه های دور)

در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی RUR (2022)، در بین بیش از 1000 دانشگاهی که بر اساس معیارهای معین مورد بررسی قرار گرفته‌اند، دانشگاه مدیپول استانبول رتبه 29 را در کشور ترکیه و رتبه 969 را در جهان کسب کرده است.

وبومتریکس

در بین 11994 دانشگاه منتخب از بیش از 30 هزار دانشگاه در جهان، دانشگاه مدیپول استانبول در سال 2023 در رتبه 51 ترکیه و 2178 دانشگاه جهان قرار گرفت.

در سال 2018، این دانشگاه رتبه 6185 در سراسر جهان و 100 در ترکیه در Webometrics را کسب کرد.

اخبار ایالات متحده

دانشگاه مدیپل در رتبه بندی رشته “US News” (2022) رتبه 953 جهان را در زمینه پزشکی بالینی کسب کرد.

U-MULTIRANK

دانشگاه مدیپول پنج سال است که داده ها را به سیستم U-Multirank ارسال می کند و این فرصت را فراهم می کند تا خود را با دانشگاه های مختلف محک بزند.

شاخص دانشگاه نوآورانه کارآفرین توبیتاک

دانشگاه مدیپول که در پنج سال گذشته در فهرست دانشگاه های کارآفرین و نوآور ایجاد شده توسط TÜBİTAK قرار گرفته است، در ارزیابی انجام شده در سال 2022 از بین 192 دانشگاه پیشرفت چشمگیری داشته و در میان 50 دانشگاه انتخاب شده بود به رتبه هجدهم ترکیه و پنجم در میان دانشگاه های خصوصی ترکیه صعود کرده است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه مدیپل

برای ثبت نام در این دانشگاه نیاز است که فارغ التحصیل دبیرستان (12 سال تحصیل کامل) بوده و یا در حال تحصیل در سال آخر دبیرستان و یا همان سال 12 ام باشید یا اینکه دانش آموزان میتوانند با کسب نمره در امتحانات معتبر بین المللی همچون (SAT ،ACT ،IB ،Abitur و غیره) نیز برای ثبت نام در این دانشگاه اقدام کنند.

بدین ترتیب جهت اپلای میتوانید مدارک زیر را از مدرسه ای که در آن تحصیل کرده و یا مشغول تحصیل هستید درخواست کنید و در اولین فرصت اقدام به ترجمه آنها به زبان ترکی استانبولی کنید.

  • دیپلم یا گواهی فارغ التحصیلی دبیرستان به همراه ریز نمرات
  • مدرک پیش دانشگاهی یا سال 12 ام به همراه ریز نمرات
  • مدرک زبان (انگلیسی یا ترکی بسته به زبان تدریس رشته مورد نظر)؛ در صورت نداشتن مدرک زبان شرکت در دوره های تقویت زبان الزامی است.
  • عکس پاسپورت

دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه مدیپول و رشته هایی همچون طراحی و معماری و موسیقی هستند باید در امتحان مهارت های ویژه که توسط این دانشگاه برگزار میشود شرکت کرده و حداقل 150 امتیاز یا بالاتر (100 و بالاتر برای دانشجویان معلول) را کسب کنند.

متقاضیان تحصیل در این دانشگاه میتوانند مدارک خود را برای کارشناسان صفر تا صد اپلای بفرستند و ضمن بهره گیری از مشاوره رایگان تحصیلی جهت تحصیل در دانشگاه مدیپول استانبول با بورسیه تحصیلی ثبت نام شوند.

برنامه اراسموس در دانشگاه مدیپول

این برنامه تبادل دانشجو که نام آن اراسموس است، یک پروژه در اتحادیه اروپا است و با هماهنگی و حمایت مالی آژانس ملی وابسته به وزارت امور خارجه در ترکیه برگزار میشود. در چارچوب این پروژه که در سطح اتحادیه اروپا انجام میشود، با همکاری مؤسسات آموزش عالی، دانشجویان و اساتید دانشگاه برای کسب تجربه ای که باعث ارتقاء سطح آکادمیک آنها میشود تشویق به تحصیل کوتاه مدت در دانشگاه های مختلف در کشورهای مختلف میشوند.

در چارچوب پروژه Erasmus، دانشجویان می توانند 2 تا 12 ماه یا به عبارتی یک یا دو ترم از سال تحصیلی و یا حداقل دوماه دوره کارورزی خود را در یکی از موسسات آموزش عالی یا دانشگاه های طرف قرارداد در اتحادیه اروپا بگذرانند. ویژگی اصلی برنامه اراسموس این است که دانشجویان نه تنها مبلغ اضافی را به عنوان شهریه به دانشگاهی که به آنجا می روند پرداخت نمی کنند بلکه می توانند جهت دریافت کمک هزینه زندگی در خارج از کشور از دانشگاه نیز اقدام کنند.

دانشگاه مدیپول استانبول در سال 2012 در برنامه توافق بین دانشگاهی اراسموس پذیرفته شد. از این سال تحصیلی به بعد، با 51 دانشگاه عضو اراسموس توافق نامه دارد و همچنان به امضای توافق های دو جانبه جدید با مؤسسات مختلف آموزش عالی اروپا ادامه می دهد.

هم اکنون این برنامه فقط کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله نروژ، ایسلند، لیختن اشتاین، سوئیس، مقدونیه و ترکیه را شامل می شود. در سال های آینده، انتظار می رود تعداد کشورهایی عضو این برنامه افزایش یابد.

پروسه بولونیا در دانشگاه مدیپول

دانشگاه مدیپول استانبول همچنین عضو پروسه ای به نام پروسه بولونیا است که برای ایجاد یک منطقه مشترک آموزش عالی اروپا (AYA) بین کشور های اروپا راه اندازی شده است. فرایند بولونیا شامل مواردی همچون تبادل دانشجو و استاد بین کشورها و دانشگاه ها، توسعه و استاندارد سازی برنامه های درسی و تایید اعتبار مدارک است. این فرایند، بهره مندی دانشجویان از برنامه های همکاری های بین المللی و تبادل را آسان تر می کند.

خوابگاه برای دانشجویان دانشگاه مدیپول

در پردیس هالچ دانشگاه مدیپل خوابگاهی به دانشجویان اختصاص داده نشده است. اما در منطقه فاتیح و اطراف آن که این پردیس در آن قرار دارد، منطقه ای است که دانشگاه ها و خوابگاه های خصوصی و دولتی در آن متمرکز شده اند. علاوه بر این به دلیل موقعیت مکانی که دارد به راحتی به بسیاری از مراکز استانبول، مهمانسراهای دانشجویی و خوابگاه های خصوصی و … دسترسی دارد. در زمان ثبت نام به دانشجویان و اولیای آنها اطلاعات بیشتری در خصوص خوابگاه های خصوصی و دولتی اطراف دانشگاه داده می شود.

در پردیس های Kavacık دانشگاه مدیپول اما خوابگاه هایی با ظرفیت 2420 نفر موجود است که شامل خوابگاه دخترانه با ظرفیت 1850 نفر و خوابگاه پسرانه با ظرفیت 570 نفر می باشد. در حالی که خوابگاه های دخترانه دارای اتاق های 3 و 4 نفره است، خوابگاه های پسرانه دارای اتاق های یک نفره و جداگانه برای 3 نفر می باشد.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه مدیپول

دانشگاه مدیپول همچنین بورسیه تحصیلی موفقیت را به دانشجویان دوره های کارشناسی اعطا می کند. دانشجویانی که بورس تحصیلی موفقیت را دریافت می کنند با توجه به میانگین نمره معدل هر سال خود و سایر شرایط در هر سال تحصیلی تعیین می شوند و بورس تحصیلی مربوطه فقط برای سال بعد معتبر است.
دانشجوی برتر هر دوره، در سال تحصیلی بعدی به صورت رایگان تحصیل خواهد کرد.
دانشجوی دوم هر دوم 50٪ از هزینه تحصیلش کسر می شود.
همچنین 25٪ از هزینه تحصیل دانش آموزی سوم کلاس نیز کسر می شود.

شهریه های دانشگاه مدیپول 2023-2024

* اگر کل شهریه به صورت نقدی یا با کارت اعتباری بصورت یکجا پرداخت شود، 5٪ تخفیف اعمال می شود. همچنین  دانشجویان میتوانند شهریه را در دو قسط پرداخت کنند، نیمی در زمان ثبت نام و نیمی در ابتدای ترم بهار.

لیسانس مدیریت بهداشت (ترکی)

شهریه: 6500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5200 دلار در سال

لیسانس مدیریت بهداشت (انگلیسی)

شهریه: 6500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5200 دلار در سال

لیسانس رشد کودک (پردیس هالیچ) (ترکی)

شهریه: 6000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 4800 دلار در سال

لیسانس خدمات اجتماعی (پردیس هالیچ) (ترکی)

شهریه: 6000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 4800 دلار در سال

لیسانس مامایی (پردیس هالیچ)  (ترکی)

شهریه: 6000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 4800 دلار در سال

لیسانس شنوایی شناسی (پردیس هالیچ) (ترکی)

شهریه: 6000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 4800 دلار در سال

لیسانس پرستاری (پردیس هالیچ) (ترکی)

شهریه: 5000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 3600 دلار در سال

لیسانس تغذیه و رژیم غذایی (پردیس هالیچ) (ترکی)

شهریه: 6000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 4800 دلار در سال

لیسانس مشاوره روانشناسی و راهنمایی (ترکی)

شهریه: 6000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 4800 دلار در سال

لیسانس مشاوره روانشناسی و راهنمایی (انگلیسی)

شهریه: 6000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 4800 دلار در سال

لیسانس مدیریت هوانوردی (ترکی)

شهریه: 7000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5600 دلار در سال

لیسانس داروسازی (انگلیسی)

شهریه: 22000 دلار در سال

لیسانس رادیو، سینما و تلویزیون (ترکی)

شهریه: 6000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 4800 دلار در سال

لیسانس رسانه های جدید و ارتباط (ترکی)

شهریه: 6000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 4800 دلار در سال

لیسانس روابط عمومی و تبلیغات (انگلیسی)

شهریه: 6000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 4800 دلار در سال

لیسانس آموزش ویژه (ترکی)

شهریه: 6000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 4800 دلار در سال

لیسانس تدریس ریاضی برای مدارس ابتدایی (ترکی)

شهریه: 6000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 4800 دلار در سال

لیسانس طراحی شهری و معماری منظر (ترکی)

شهریه: 6500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5200 دلار در سال

لیسانس غذا و هنر آشپزی (ترکی)

شهریه: 6500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5200 دلار در سال

لیسانس علوم سیاسی و روابط بین الملل (انگلیسی)

شهریه: 6500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5200 دلار در سال

لیسانس مدیریت لجستیک بین المللی (انگلیسی)

شهریه: 7000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5600 دلار در سال

لیسانس سیستم های اطلاعات مدیریت (ترکی)

شهریه: 7000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5600 دلار در سال

لیسانس گفتار و زبان درمانی (انگلیسی)

شهریه: 6500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5200 دلار در سال

لیسانس گفتار و زبان درمانی (ترکی)

شهریه: 6500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5200 دلار در سال

لیسانس خدمات اجتماعی (ترکی)

شهریه: 6500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5200 دلار در سال

لیسانس ارگوتراپی (ترکی)

شهریه: 6500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5200 دلار در سال

لیسانس پرستاری (انگلیسی)

شهریه: -7500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 6000 دلار در سال

لیسانس دندانپزشکی (70% انگلیسی – 30% ترکی)

شهریه: 27000 دلار در سال

لیسانس مهندسی عمران (ترکیه)

شهریه: 7000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5600 دلار در سال

لیسانس مهندسی عمران (انگلیسی)

شهریه: 7000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5600 دلار در سال

لیسانس پزشکی (70% انگلیسی – 30% ترکی)

شهریه: 30000 دلار در سال

لیسانس تغذیه و رژیم غذایی (ترکی)

شهریه: 6500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5200 دلار در سال

لیسانس رسانه و هنرهای مرئی (ترکی)

شهریه: 6000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 4800 دلار در سال

لیسانس روابط عمومی و تبلیغات (ترکی)

شهریه: 6000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 4800 دلار در سال

لیسانس روزنامه نگاری (ترکی)

شهریه: 6000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 4800 دلار در سال

لیسانس آموزش زبان انگلیسی (انگلیسی)

شهریه: 6000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 4800 دلار در سال

لیسانس هنر موسیقی ترکیه (ترکی)

شهریه: 6500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5200 دلار در سال

لیسانس طراحی ارتباطات بصری (ترکی)

شهریه: 6500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5200 دلار در سال

لیسانس معماری داخلی و طراحی محیطی (ترکی)

شهریه: 7500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 6000 دلار در سال

لیسانس معماری داخلی و طراحی محیطی (انگلیسی)

شهریه: 8500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 6800 دلار در سال

لیسانس طراحی محصولات صنعتی (ترکی)

شهریه: 6500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5200 دلار در سال

لیسانس معماری (ترکی)

شهریه: 7500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 6000 دلار در سال

لیسانس معماری (انگلیسی)

شهریه: 8500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 6800 دلار در سال

لیسانس علوم سیاسی و مدیریت دولتی (ترکیه)

شهریه: 6500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5200 دلار در سال

لیسانس علوم سیاسی و مدیریت دولتی (انگلیسی)

شهریه: 6500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5200 دلار در سال

لیسانس روانشناسی (ترکی)

شهریه: 6500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5200 دلار در سال

لیسانس بانکداری و بیمه (ترکی)

شهریه: 7000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5600 دلار در سال

لیسانس مدیریت منابع انسانی (ترکی)

شهریه: 7000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5600 دلار در سال

لیسانس مدیریت لجستیک بین المللی (ترکی)

شهریه: 7000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5600 دلار در سال

لیسانس سیستم های اطلاعات مدیریت (انگلیسی)

شهریه: 7000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5600 دلار در سال

لیسانس تجارت و دارایی بین المللی (ترکی)

شهریه: 7000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5600 دلار در سال

لیسانس تجارت و دارایی بین المللی (انگلیسی)

شهریه: 7000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5600 دلار در سال

لیسانس اقتصاد و دارایی (انگلیسی)

شهریه: 7000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5600 دلار در سال

لیسانس مدیریت بازرگانی (انگلیسی)

شهریه: 7500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 6000 دلار در سال

لیسانس مهندسی کامپیوتر (انگلیسی)

شهریه: 8500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 6800 دلار در سال

لیسانس مهندسی صنایع (انگلیسی)

شهریه: 7000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5600 دلار در سال

لیسانس روانشناسی (انگلیسی)

شهریه: -6500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5200 دلار در سال

لیسانس مهندسی بیومدیکال (انگلیسی)

شهریه: 9500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 7600 دلار در سال

لیسانس مهندسی برق و الکترونیک (انگلیسی)

شهریه: 8.500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 6800 دلار در سال

لیسانس مامایی (ترکی)

شهریه: 6.500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5200 دلار در سال

لیسانس شنوایی شناسی (ترکی)

شهریه: 6500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5200 دلار در سال

لیسانس فیزیوتراپی و توانبخشی (انگلیسی)

شهریه: 9000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 7200 دلار در سال

لیسانس پرستاری (ترکی)

شهریه: 7000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5600 دلار در سال

لیسانس حقوق (70% انگلیسی – 30% ترکی)

شهریه: 9028 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 7222 دلار در سال

لیسانس داروسازی (ترکی)

شهریه: 14000 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 11200 دلار در سال

لیسانس دندانپزشکی (انگلیسی)

شهریه: 34000 دلار در سال

لیسانس پزشکی (انگلیسی)

شهریه: 43000 دلار در سال

لیسانس رشد کودک (ترکی)

شهریه: 6.500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5200 دلار در سال

لیسانس پروتز و ارتز (ترکی)

شهریه: 6.500 دلار آمریکا، شهریه با بورسیه 5200 دلار در سال

رشته های دانشگاه مدیپل

رشته های پردیس هالیچ

دانشکده علوم بهداشت

  • تغذیه و رژیم غذایی
  • رشد کودک
  • مامایی
  • فیزیوتراپی و توانبخشی
  • پرستاری
  • مدیریت بهداشت و درمان
  • خدمات اجتماعی

دانشکده فنی حرفه ای

  • سلامت دهان و دندان
  • بهداشت دهان و دندان (آموزش عصرانه)
  • خدمات اتاق عمل
  • خدمات اتاق عمل (آموزش عصرانه)
  • بیهوشی
  • بیهوشی (آموزش عصرانه)
  • رشد کودک
  • رشد کودک (آموزش عصرانه)
  • تکنولوژی پروتز دندان
  • فناوری پروتز دندان (آموزش عصرانه)
  • دیالیز
  • دیالیز (آموزش عصرانه)
  • الکترونوروفیزیولوژی
  • الکترونوروفیزیولوژی (آموزش عصرانه)
  • فیزیوتراپی
  • فیزیوتراپی (آموزش عصرانه)
  • کمک های اولیه و اورژانسی
  • کمک های اولیه و اورژانسی (آموزش عصرگاهی)
  • بهداشت و ایمنی شغلی
  • شنوایی سنجی
  • شنوایی سنجی (آموزش عصرانه)
  • عینک فروشی
  • بینایی شناسی (آموزش عصرانه)
  • رادیوتراپی
  • رادیوتراپی (آموزش عصرگاهی)
  • مدیریت موسسات بهداشتی
  • مدیریت موسسات بهداشتی (آموزش عصرگاهی)
  • اسناد پزشکی و دبیرخانه
  • اسناد پزشکی و منشی (آموزش عصرانه)
  • تکنیک های تصویربرداری پزشکی
  • تکنیک های تصویربرداری پزشکی (آموزش عصرانه)
  • تکنیک های آزمایشگاهی پزشکی
  • تکنیک های آزمایشگاهی پزشکی (آموزش عصرانه)

رشته های پردیس کاواجیک

دانشکده دندانپزشکی

  • دندانپزشکی (ترکی)
  • دندانپزشکی (انگلیسی)

دانشکده داروسازی

  • داروسازی (ترکی)
  • داروسازی (انگلیسی)

دانشکده تعلیم و تربیت

  • آموزش زبان انگلیسی (انگلیسی)
  • تدریس ریاضی ابتدایی
  • آموزش پیش دبستانی
  • تدریس آموزش خصوصی
  • راهنمایی و مشاوره روانشناسی
  • راهنمایی و مشاوره روانشناسی (انگلیسی)

دانشکده هنرهای زیبا، طراحی و معماری

  • طراحی محصولات صنعتی
  • طراحی ارتباط بصری
  • غذا و هنر آشپزی
  • معماری داخلی و طراحی محیطی
  • معماری داخلی و طراحی محیطی (انگلیسی)
  • طراحی شهری و معماری منظر
  • معماری
  • معماری (انگلیسی)
  • موسیقی ترکی

دانشکده حقوق

دانشکده ارتباطات

  • روزنامه نگاری
  • روابط عمومی و تبلیغات
  • روابط عمومی و تبلیغات (انگلیسی)
  • رسانه و هنرهای تجسمی
  • رادیو تلویزیون و سینما
  • رسانه های نوین و ارتباطات

دانشکده علوم انسانی و اجتماعی

  • روانشناسی
  • روانشناسی (انگلیسی)
  • علوم سیاسی و مدیریت دولتی
  • علوم سیاسی و مدیریت دولتی (انگلیسی)
  • علوم سیاسی و روابط بین الملل (انگلیسی)

دانشکده علوم بازرگانی و مدیریت

  • بانک و بیمه
  • اقتصاد و امور مالی (انگلیسی)
  • مدیریت هوانوردی
  • مدیریت منابع انسانی
  • مدیریت بازرگانی (انگلیسی)
  • مدیریت تدارکات
  • مدیریت لجستیک (انگلیسی)
  • تجارت و امور مالی بین المللی
  • تجارت و امور مالی بین المللی (انگلیسی)
  • سیستم های مدیریت اطلاعات
  • سیستم های اطلاعات مدیریت (انگلیسی)

دانشکده فنی و مهندسی و علوم طبیعی

  • مهندسی کامپیوتر (انگلیسی)
  • مهندسی زیست پزشکی (انگلیسی)
  • مهندسی برق و الکترونیک (انگلیسی)
  • مهندسی صنایع (انگلیسی)
  • مهندسی عمران
  • مهندسی عمران (انگلیسی)

دانشکده علوم بهداشت

  • تغذیه و رژیم غذایی
  • رشد کودک
  • زبان و گفتار درمانی
  • زبان و گفتار درمانی (انگلیسی)
  • مامایی
  • کار درمانی
  • فیزیوتراپی و توانبخشی
  • فیزیوتراپی و توانبخشی (انگلیسی)
  • پرستاری
  • پرستاری (انگلیسی)
  • شنوایی شناسی
  • ارتز-پروتز
  • خدمات اجتماعی
  • مدیریت بهداشت و درمان
  • مدیریت سلامت (آموزش از راه دور)
  • مدیریت سلامت (انگلیسی)

دانشکده پزشکی

دانشکده پزشکی بین المللی (انگلیسی)

دانشکده علوم بهداشت

  • مدیریت سلامت (انگلیسی)
  • شنوایی شناسی

دانشکده فنی حرفه ای

  • طراحی و انیمیشن به کمک کامپیوتر
  • برنامه نویسی کامپیوتر
  • برنامه نویسی کامپیوتر (آموزش عصرانه)
  • فناوری دستگاه های زیست پزشکی
  • فناوری ارتباطات الکترونیکی
  • مدیریت و دبیرخانه دفتر حقوقی
  • طراحی داخلی
  • طراحی داخلی (آموزش عصرانه)
  • فناوری ساخت و ساز
  • فناوری ساخت و ساز (آموزش عصرانه)
  • مرمت معماری
  • مرمت معماری (آموزش عصرانه)
  • مدیریت حمل و نقل هوایی غیرنظامی

دانشکده فنی حرفه ای حقوق

دانشکده فنی حرفه ای خدمات بهداشتی

  • خدمات اتاق عمل
  • خدمات اتاق عمل (آموزش عصرانه)
  • بیهوشی
  • بیهوشی (انگلیسی)
  • بیهوشی (آموزش عصرانه)
  • سلامت دهان و دندان
  • بهداشت دهان و دندان (آموزش عصرانه)
  • رشد کودک
  • رشد کودک (آموزش عصرانه)
  • پروتز دندان
  • پروتز دندان (آموزش عصرانه)
  • دیالیز
  • دیالیز (آموزش عصرانه)
  • خدمات داروسازی
  • خدمات داروسازی (آموزش عصرانه)
  • خدمات داروسازی (آموزش از راه دور)
  • الکترونوروفیزیولوژی
  • الکترونوروفیزیولوژی (آموزش عصرانه)
  • فیزیوتراپی
  • فیزیوتراپی (انگلیسی)
  • فیزیوتراپی (آموزش عصرانه)
  • کمک های اولیه و اورژانسی
  • کمک های اولیه و اضطراری (انگلیسی)
  • کمک های اولیه و اورژانسی (آموزش عصرگاهی)
  • بهداشت و ایمنی شغلی
  • شنوایی سنجی
  • شنوایی سنجی (آموزش عصرانه)
  • عینک فروشی
  • بینایی شناسی (آموزش عصرانه)
  • تکنیک های آزمایشگاهی پاتولوژی
  • تکنیک های آزمایشگاه پاتولوژی (آموزش عصرانه)
  • رادیوتراپی
  • رادیوتراپی (آموزش عصرگاهی)
  • مدیریت موسسات بهداشتی
  • مدیریت موسسات بهداشتی (آموزش عصرگاهی)
  • اسناد پزشکی و دبیرخانه
  • اسناد پزشکی و منشی (آموزش عصرانه)
  • اسناد پزشکی و منشی (آموزش از راه دور)
  • تکنیک های تصویربرداری پزشکی
  • تکنیک های تصویربرداری پزشکی (آموزش عصرانه)
  • تکنیک های آزمایشگاهی پزشکی
  • تکنیک های آزمایشگاهی پزشکی (آموزش عصرانه)
  • تبلیغات و بازاریابی پزشکی
  • تبلیغات و بازاریابی پزشکی (آموزش از راه دور)
  • مراقبت از سالمندان

دانشکده فنی حرفه ای علوم اجتماعی

  • بانک و بیمه
  • تجارت خارجی
  • روابط عمومی و تبلیغات
  • روابط عمومی و تبلیغات (آموزش عصرانه)
  • مدیریت منابع انسانی
  • مدیریت کسب و کار
  • لجستیک
  • دارایی، مالیه، سرمایه گذاری
  • شیوه های حسابداری و مالیاتی
  • برنامه نویسی رادیو و تلویزیون
  • خدمات کابین هواپیمایی کشوری
  • امنیت اجتماعی
  • خدمات اجتماعی
  • خدمات اجتماعی (آموزش عصرگاهی)
  • مدیریت ورزشی
  • ترجمه کاربردی انگلیسی (انگلیسی)
  • ترجمه کاربردی انگلیسی (انگلیسی) (آموزش عصرانه)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× مشاوره رایگان در واتساپ